Draaiboek overgang naar de nieuwe standaard van Edibulb

De overgang naar de nieuwe standaard van Edibulb is vanaf vandaag, 12 mei gestart. Vanwege de overgang, is er een draaiboek samengesteld.

Het draaiboek ziet er als volgt uit:

Stoppen met berichtenuitwisseling EDI oude stijl:

Op vrijdag 12 mei om 17.00 uur zullen de in- en verkoopbureaus (IVB’s) stoppen met het verzenden van koopovereenkomsten en facturen via EDI. De koopovereenkomsten en facturen die na deze tijd worden gemaakt, zullen vanaf dinsdag 16 mei 10.00 beschikbaar zijn om volgens de nieuwe EDI-standaard in te lezen. Alle EDI-berichten die voor vrijdag 17.00 uur zijn verstuurd blijven beschikbaar in de EDI-mailbox.

Vanaf vrijdag 19 mei 17.00 uur is het niet meer mogelijk om via de ‘oude’ EDI-standaarden leveringen, retouren en bewijs van ontvangst bij de IVB’s in te sturen. Dit is dan alleen mogelijk met de nieuwe EDI-standaard. Wanneer het systeem nog niet gereed is, dan kunnen gebruikers de leveringen via het klantportaal van de IVB’s invoeren.

Rol van de softwareleverancier:

De softwareleverancier zal na 12 mei het softwarepakket aanpassen. Na deze aanpassing is het mogelijk om volgens de nieuwe EDI-standaard EDI-berichten te sturen en ontvangen. De aanpassingen zijn nodig om het Ketenregister te blijven gebruiken.
Brief gebruikersnaam en wachtwoord:

Gebruikers ontvangen in een aparte brief van de IVB’s een gebruikersnaam en wachtwoord. Deze is nodig om eenmalig in het softwarepakket in te voeren. Vervolgens kan het softwarepakket met de IVB’s EDI-berichten uitwisselen.

Waar kan ik terecht met vragen?

Ontstaan er problemen of vragen? Dan kunnen gebruikers in eerste instantie contact opnemen met hun softwareleverancier. Bij vragen over de berichtuitwisseling kunnen gebruikers contact opnemen met hun IVB: CNB, tel. 0252 – 431 200, Hobaho, tel. 0252 – 434 830 of IGH, tel. 0224 – 592 320.